مولاژ آموزشی نمایش ارتباط شبکه ی بازویی با عضلات اندام فوقانی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۰۷:۵۲ | تعداد بازدید: 92

دکتر الناز خرداد عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی و علوم تشریحی ضمن بیان این خبر عنوان کردند:

آشنایی با ساختار و شیوه عملکردی بدن انسان یکی از اساسی‌ترین شاخه‌های پزشکی است، بیشتر اوقات به منظورِ آموزشِ درسِ عملیِ آناتومی دانشجویانِ رشته های مختلف پزشکی، از مولاژهای کالبدشناسی استفاده می‌شود. مولاژ می‌تواند به دانشجویان اطلاعات کاملی در رابطه با آناتومی بدن و محل دقیق قرارگیری هرکدام از اعضا را نشان دهد.

 

وی افزود: یکی از مباحثی که یادگیری، درک و به خاطر سپردن آن برای دانشجویان مشکل می باشد مبحث شبکه های عصبی از جمله شبکه عصبی براکیال و یادگیری اسم عضلاتی که توسط این شبکه عصب دهی می شوند می باشد، برای کمک به حل این مشکل مدل آموزشی ساخته شده است که با دارا بودن ویژگی های مخصوص ارتباط شبکه ی براکیال را به خوبی با عضلات اندام فوقانی به خوبی نشان می دهد.

 

دکتر خرداد ادامه داد: هدف ما از ساخت این مولاژ : جذاب شدن کلاس آموزش دروس آناتومی، یادگیری آسان اسم اعصاب و عضلات اندام فوقانی، استفاده مستقل دانشجو از مولاژ در کلاس های عملی، افزایش رضایت مندی دانشجویان از کلاس های عملی و درک آسان مطلب توسط آن ها، افزایش مشارکت دانشجویان در کلاس، انجام آموزش به صورت گروهی در کلاس آموزشی، ارتقا آموزش در سطح دانشگاهی و شروع یک مسیر برای ایجاد تغییر در شیوه ی آموزش به سمت مدل های پویا می باشد.