پیام تبریک معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به مناسبت روز استاد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۰۹:۰۵ | تعداد بازدید: 41

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با صدور پیامی فرارسیدن روز استاد را تبریک گفت.

در متن پیام دکتر محمدرضا رضایی‌منش آمده است:

 آموزش یکی از مهمترین موضوعات دنیای پیشرفته است و از نقش کلیدی در فرآیند توسعه و تسریع فرآیند توسعه و بهبود شاخص های زندگی جوامع برخوردار است.

 اهمیت تحصیلات و آموزش به حدی است که تحصیلات به عنوان یکی از سه آیتم تعیین کننده شاخص توسعه انسانی (Human Development Index)، ملحوظ شده است. از سوی دیگر آموزش حوزه علوم پزشکی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت انسان ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این راستا نقش استاد به عنوان محور اصلی آموزش و تضمین کننده کیفیت آموزش و تربیت نیروهای انسانی توانمند، متعهد و دارای شایستگی های حرفه ای از اهمیت بی بدیلی برخوردار است.

خوشبختانه با تلاش های گسترش اساتید گرانقدر دانشگاه شاهد توسعه کیفی و کمی حوزه آموزش دانشگاه بوده‌ایم. موفقیت‌های گستردۀ حوزه آموزش دانشگاه از جمله کسب جوایز معتبر در جشنواره های کشوری نظیر جشنواره آموزشی شهید مطهری، موفقیت دانشجویان دانشگاه در عرصه های مختلف علمی نظیر پذیرش دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه در برترین دانشگاه های کشور، کسب دو دیپلم افتخار در المپیاد علمی کشوری، گسترش رشته های تحصیلی و دانشکده ها نظیر راه اندازی رشته پزشکی و دانشکده پزشکی و... نمونه هایی از این موفقیت ها است. قطعاً بدون تلاش های شبانه روزی اساتید و همکاران گرانقدرم این موفقیت های بزرگ قابل دستیابی نبود.

این‌جانب ضمن عرض تبریک این روز به کلیۀ اساتید فرهیخته و اندیشمند دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه امید دارم با تلاش و همت شاهد تداوم موفقیت‌های حوزۀ آموزش و پژوهش باشیم و بتوانیم گامی مهم در راستای خدمت به مردم عزیز کشورمان در حوزه حفظ و ارتقاء سلامت برداریم.