همزمان با روز جهانی ایدز صورت گرفت:

کنفرانس علمی یک روزه ایدز

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۰۹:۵۸ | تعداد بازدید: 19

روز جهانی ایدز از سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه‌ها، آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها که با یکم دسامبر (برابر ۱۰ آذر) هر سال مصادف است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی پژوهشی، با توجه به اهمیت موضوع همزمان با روزجهانی ایدز کنفرانس علمی یک روزه ایدز با هدف یاداوری به عموم مردم که HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود، به همت مرکز آموزش مداوم دانشگاه و با همکاری دانشگاه پیام نور در محل سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار گردید

 دراین کنفرانس دکتر حسین ناصری متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در خصوص مقدمه، تاریخچه و تشخیص ایدز صحبت کرد و بیان داشت: بیماری ایدز و HIV با توجه بروز علایم و نشانه‌های بیمار، از طریق آزمایش و بررسی آن در آزمایشگاه تشخیص داده می‌شود. آزمایش HIV به همه کسانی که در معرض خطر قرار دارند توصیه می‌شود، که شامل هر فرد مبتلا به هر نوع بیماری آمیزشی است می‌شود. در بسیاری از مناطق دنیا، یک سوم حاملان HIV زمانی متوجه می‌شوند که در مرحله پیشرفته‌ای از این بیماری هستند و AIDS یا نقص شدید دستگاه ایمنی آشکار می‌شود.

همچنین دکتر سید رضا خطیبی دبیر محترم آموزش مداوم در خصوص اپیدمیولوژی و دکتر خطیب زاده در خصوص پیشگیری و درمان به بیان مطالب پرداختند.

شاین بذکر است در این مراسم اعتصامی راد کارشناس بیماری‌ها معاونت بهداشتی به بیان مطالب و نمونه‌های پیگیری شده در سطح شهرستان را بیان کرد.

برچسب های خبر