پیام تبریک رئیس دانشکده بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۰۰ | تعداد بازدید: 140

دکتر هادی علیزاده رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه طی پیامی فرا رسیدن 28 آوریل مصادف با روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت.

متن پیام بشرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

روز ۲۸ آوریل مصادف با هشتم اردیبهشت ماه از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO) به عنوان روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی نامگذاری شده‌ است و شعار امسال « پیش بینی، آمادگی و مقابله با بحران با سرمایه گذاری مقاوم در سیستم های OSH» است.

از زمان ظهور بحران جهانی در اوایل سال 2020، بیماری همه گیر COVID-19 تأثیرات عمیقی در جهان بر جای گذاشته است که همچنان ادامه دارد و این همه گیری تقریباً همه جنبه های دنیای کار را تحت تأثیر قرار داده است، از خطر انتقال ویروس در محیط های کار، تا خطرات ایمنی و بهداشت شغلی (OSH) .

مهندسین بهداشت حرفه‌ای از فعالان عرصه ایمنی محیط کارهستند که خطرات بالقوه‌ محیط کار را شناسایی و در مراحل بعد به اندازه‌گیری و ارزیابی این خطرات و کنترل آن‌ها می‌پردازند. در واقع مهندسی بهداشت حرفه‌ای را می‌توان به‌طور خلاصه علم و هنر تأمین سلامت در محیط‌های شغلی تعریف نمود .

بصورت کلی می توان گفت که نیروی کار در هر کشور پایه توسعه اقتصادی است و بهداشت حرفه‌ای تأثیر مثبت بر روی افزایش بهره‌وری، رضایت شغلی و درنهایت کیفیت کل زندگی افراد جامعه دارد.

این روز فرصت مناسبی است تا ضمن ارج نهادن به زحمات همکاران عزیز بهداشت حرفه ای، با کمک و همدلی با هم به فراهم آوردن زمینه‌های علمی، پژوهشی و كاربردی برای شناسایی مخاطرات شغلی، اجرای روش‌های صحیح كنترل و ارتقای سطح سلامت نیروی انسانی اقدام نماییم.

اینجانب فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را به تلاش‌گران،متخصصین و اعضای محترم هیات علمی گروه بهداشت حرفه ای  تبریک و خداقوت عرض نموده، بدیهی است موفقیت در ریشه‌کنی این ویروس جز با همدلی، وفاق و همراهی عزیزانی همچون شما همکاران گران‌قدر به دست نخواهد آمد .

برچسب های خبر