نشست کارگروه تخصصی آزمایشگاه جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۵:۱۲ | تعداد بازدید: 14

پنجمین جلسه کارگروه تخصصی آزمایشگاه جمعیتی با حضور رئیس دانشکده بهداشت و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و پیام نور تربت حیدریه به میزبانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت تاسیس آزمایشگاه جمعیتی و وسعت مسئله بیان کرد: يكي از زير ساخت‌هاي اساسي پژوهش و فناوري در دانشگاه، آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي هستند و مهمترین هدف دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در زمینه تاسیس آزمایشگاه جمعیتی، انجام تحقیقات موثر و کارآمد و ریشه یابی کلیه بیماری های مرتبط با جمعیت انسانی و اجتماعی شدن سلامت است.

دکتر هادی علیزاده افزود: این جلسه حاضر با هدف بررسی و تکمیل سند توجیهی جهت اخذ مجوز تاسیس آزمایشگاه جمعیتی Population Lab در راستاي اهداف پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تشکیل شده و امیدواریم برایند نظرات این نشست به دستاوردی موثری برای مجموعه علمی شهر تبدیل شود.

در ادامه دکتر رحیمی دبیر کارگروه تخصصی آزمایشگاه جمعیتی ضمن ارائه گزارش سند توجیهی این مرکز، بیان کرد: وجود متخصصان مختلف و مرتبط با فعالیت آزمایشگاه جمعیتی از اصول مهم راه اندازی این مرکز می باشد.

وی ادامه داد: از تخصص‌های مرتبط با فعالیت آزمایشگاه جمعیتی حوزه بهداشت و درمان میتوان اپیدمیولوژی و آمار زیستی،آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت،ژنتیک،اقتصاد سلامت،بیولوژی، اکولوژی و محیط زیست،جامعه شناسی،مهندسی نرم افزار با تخصص مدلسازی و جغرافیا را نام برد که هر یک نقش موثری در پیشبرد اهداف دارند.