مرکز طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ۰۸:۳۵ | تعداد بازدید: 33

معاون آموزشی بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی از راه اندازی و خدمات در حال ارائه طب تسکینی در این مرکز خبر داد .

به گزارش سیدمحمد اسحاق زاده روابط عمومی معاونت آموزشی پژوهشی دانشگاه ، دکتر رضا قاسمی متخصص قلب و معاون آموزشی بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت حیدریه در توضیح این خبرگفت: طب تسکینی عموما مختص به بیماری سرطان نیست ولی تمرکز این مرکز بر روی بیماران سرطانی می باشد.

وی اضافه کرد: بیماری سرطان علاوه بر هزینه درمان بسیار، خانواده بیمار را نیز درگیر می کند و جهان به این نتیجه رسیده است که برای درمان یک بیمار سرطانی، تیم پزشکی به تنهایی کافی نیست و باید لایه حمایتی دیگری در این راستا فعالیت داشته باشد؛ که بر این اساس دنیا به سمت طب تسکینی و حمایتی روی آورده است.

استاد یارگروه قلب  دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، تصریح کرد: درد ناشی از شیمی‏درمانی، رادیوتراپی و عمل‏های جراحی وسیع آزاردهنده‌اند و علاوه بر بیمار، خانواده وی را نیز تحت‌تاثیر قرار می‏دهند، به‌طوری که بسیاری تاب تحمل آن را ندارند، اما همه این علائم را می‏توان با طب تسکینی بهتر کرد.

معاون آموزشی بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی در ادامه افزود:  این طب تلاش می کند تا پوشش خارجی بیشتری را به بیمار و خانواده وی بدهد، بر این مبنا هدف تنها بیمار نیست بلکه مباحث روحی و روانی و اقتصادی خانواده نیز مد نظر بوده و این شاخه از طب و علم به چگونه بهتر حمایت کردن از بیمار و خانواده وی می پردازد.

وی ادامه داد:  امیدواریم با راه اندازی این مرکز برای کاهش درد مردم  گامی برداشته تا افراد در قالب تیم مراقبت‌های حمایتی به زندگی عادی برگردند.

دکتر قاسمی در پایان خاطر نشان کرد:برنامه های بعدی این کمیته رایزنی با معاونت غذا و دارو جهت ارجاع بیماران کانسری با دردهای مزمن  مصرف کننده داروهای مخدر جهت ویزیت توسط متخصص بیهوشی همکار در کمیته طب تسکینی و افزایش کیفیت زندگی این بیماران می باشد.

برچسب های خبر