رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد:

سلامت مردان با اصلاح روش زندگی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ۰۹:۲۳ | تعداد بازدید: 22

مجید حسن زاده رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه درگفتگویی با روابط عمومی معاونت آموزشی پژوهشی ضمن توجه به اهمیت موضوع سلامت مردان بیان کرد: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه می شود و این امر توسعه کشور را در بر خواهد داشت.

حسن زاده با اشاره به اینکه مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند افزود: استرس شغلی ، مصرف سیگار، الکل، اعتیاد از جمله عادت های غلطی است که در بین مردان بیشتر به چشم می خورد و از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اضافه وزن و چاقی را  از عوامل مهم تعیین کننده سلامت دانست وبیماری های قلبی عروقی، سرطان ریه و دیابت را از مهم ترین بیماری های تهدید کننده مردان بیان کرد و تصریح کرد: می شود با اطلاح روش زندگی، تنظیم ساعات خواب  و توجه به تحرک بدنی و تمرینات ورزشی منظم و استفاده از تمامی فاکتور های غذایی به طور میانگین و مناسب  از بروز این بیماری ها جلو گیری کرد.

در ادامه مجید حسن زاده بیان داشت : با توجه به این که در سنین متوسط میانسالی باز سازی بافت ها نسبت به تخریب آن ها کاهش می باید توجه به سلامت از بدو تولد و زندگی باید کلید خورد و همچنین ورزش در سنین میانسالی باعث افزایش توده استخوانی می شود.

همچنین در خصوص ورزش و تحرک بدنی  افزود: با توجه به این که سطح کورتیزول در خون در بین جوانان بالا است تحرکات بدنی در صبح توصیه می شود و در میانسالی با افت سطح کورتیزول در خون ورزش عصر گاهی بیشتر توصیه می شود.

برچسب های خبر