مدیر گروه فوریت های پزشکی دانشگاه همزمان با روز جهانی تروما مطرح کرد؛

بالغان جوان بیش‌تر متوجه صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای اند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۰۸:۳۶ | تعداد بازدید: 88

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی پژوهشی دانشگاه، دکترحسین دین‌پناه اظهار کرد: صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای به‌عنوان بیشترین عامل تروما یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی و نهمین عامل اصلی مرگ‌ومیر در جهان  و دومین عامل بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران است.

وی با بیان اینکه «میزان صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای در ایران بسیار زیاد است»، عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ایران یکی از بالاترین میزان مرگ‌ومیر در سوانح رانندگی را دارد. میزان تصادفات رانندگی در ایران 34.1 در 100 هزار نفر است که بسیار بالاتر از میانگین جهانی آن -18 در 100 هزار نفر- است.

 مدیر گروه فوریت های پزشکی دانشگاه تصریح کرد: مردان نسبت‌به زنان آمار بالاتری دارند و گروه‌های آسیب‌پذیر جاده (عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران)، بیشتر از رانندگان خودرو در معرض خطر مرگ ناشی از حوادث جاده‌ای‌اند.

وی افزود: بیش از 50 درصد مرگ‌ومیر ناشی از حوادث جاده‌ای در گروه سنی 45-15 سال اتفاق می‌افتد که تاثیر منفی آن بر امید به زندگی و به تبع آن بر اقتصاد و جامعه، به ویژه در مراقبت‌های بهداشتی کشور، اجتناب‌ناپذیر است. همچنین شمال شرقی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و میزان زیاد مسافر در معرض بیشتر این حوادث است که برنامه‌های مداخله‌ای مناسب برای جامعه و خصوصاً افراد آسیب‌پذیر را از سوی دستگاه‌های مربوطه می‌طلبد./ایسنا

برچسب های خبر